باید‎ها و نبایدها برای یک زندگی بهتر !

مروری بر 110 راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست

بایدها و نبایدها برای یک زندگی بهتر !
0 4,062
زمان مورد نیاز برای مطالعه این مطلب ۵ دقیقه میباشد.

اقدامات و عادت های خوبی برای دستیابی به زندگی بهتر وجود دارند که فراتر از ذهن هم نیستند, مانند داشتن فعالیت مفید, خوردن غذای سالم و… . همه ما فکر می کنیم برای داشتن زندگی بهتر باید کارهای خیلی بزرگی انجام داد و همین موضوع باعث ایجاد اضطراب و دلهره می شود که ما را از انجام آن کارها منصرف می کند. در این مقاله با مروری بر کتاب ۱۱۰ راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست، باید‎ها و نبایدها برای یک زندگی بهتر و رسیدن به احساس آرامش را عنوان میکنیم:

 

 

درهر شرایطی ادب و نزاکت را فراموش نکنید.

مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه، ‎برخورد مؤدبانه شما، ‎باعث ایجاد احساس آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد. ‎

 

 

 راحتی خود را در اولویت قرار دهید.

  • راحتی، ‎ یکی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت. ‎برای رسیدن به راحتی باید‎ هر چند وقت یکبار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید. ‎
  • درآوردن کفش‎ها به کاهش فشار عصبی کمک می‎کند. ‎
  • فشردن یک توپ کوچک، ‎ تنش‎های عصبی‎ای را که در انگشتان و دست‏های شما متمرکز شده اند، ‎خالی می‎‎کند. ‎
  • لباس‎های گشاد و راحت، ‎ باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‎‎شود. ‎

 

راحت نشستن را فراموش نکنید.

از یک صندلی استفاده کنید که به شما آرامش می‎‎دهد. ‎صندلی خوب بر روح شما اثر می‎‎گذارد. ‎بهترین انتخاب، ‎صندلی‎هایی است که پشت شما را حمایت کند تا راست بنشینید.

 

 

سیگار نکشید.

اگر می‎‎دانستید که : «سیگار کشیدن + ورزش نکردن = استرس، ‎اضطراب و حذف آرامش»، ‎‎هرگز سیگار نمی‎‎کشیدید و ورزش کردن را به تعویق نمی‎‎انداختید. ‎ اگرچه بسیاری از افراد سیگاری اذعان می‎‎کنند که سیگار کشیدن باعث کاهش اضطراب آن‎ها می‎‎شود اما این قضیه کاملاً برعکس است. ‎‎همچنین افراد سیگاری تمایل به تحریک پذیری دارند و احساسات ناخوشایند زمانی که دود سیگار از آنها فاصله می‎‎گیرد،  روند معکوس دارد. ‎

مطالعات نشان می‎‏دهد که سطح اضطراب و افسردگی مردم با افزایش اکسیژن بدن ‎هنگام قطع سیگار بهبود می‎‎یابد. ‎علاوه بر این، ‎ افراد با ترک سیگار قدرت تمرکز و تصمیم‌گیری بیشتری به دست می‎‌آورند.

 

 

لباسهای روشن بر تن کنید.

آنچه می‎‎پوشید اثری آشکار بر احساسات شما دارد. لباس‎های گشاد، ‎الیاف طبیعی و رنگ‎های روشن ایجاد آرامش می‎‎کنند و باعث می‎‎شوند که خوش‎اخلاق‎تر باشید. ‎بهتر است تا حد امکان از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سرد و خنثی خودداری کنید تا دچار کسالت نشوید. ‎استفاده از رنگ‌های شاد باعث می‎شود که توجه دیگران نسبت به شما جلب شود، ‎البته نه توجهی که زننده باشد. ‎بنابراین سعی کنید در لباس‎هایتان بیش از سه رنگ استفاده نکنید و تا آنجا که می‎توانید پوشش خود را ساده نگه دارید. ‎برای استفاده بهتر از رنگ‎ها، ‎سعی کنید از مکمل‎های رنگی استفاده کنید، ‎یعنی رنگ‎هایی که متضاد با یکدیگر‎هستند تکمیل کننده ‎هم نیز باشند(مثلاً بنفش و زرد یا آبی و نارنجی)

 

 

شاد کردن دیگران، موجب آرامش میشود.

کمک به دیگران شما را قادر می‎سازد تا مشکلات خود را در دوردست‎ها ببینید و نیز به ایجاد ارتباطات اجتماعی ‎هم کمک می‎کند. ‎کمک کردن به دیگران‎ هم شادی شما را افزایش می‎دهد. ‎یک مطالعه در این زمینه نشان داد که کارهای داوطلبانه شش جنبه خوشبختی را بهبود می‎دهد که عبارتند از: شادی، ‎رضایتمندی از زندگی ، ‎عزت نفس ، ‎حس کنترل بر زندگی، ‎سلامت جسمی‎ و عدم وجود افسردگی.

 

 

دوستی با افراد مثبت را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید.

از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند اجتناب کنیم. ‎همه آدم‎ها تحت تأثیر اطرافیانشان‎ هستند. ‎خوشبینی درست مثل منفی بافی پدیده‎ای مسری است. ‎پس در انتخاب اطرافیانتان بیشتر دقت کنید. ‎گاهی اوقات بودن در جمع افرادی که از خودتان‎هم دلسردتر و افسرده‎تر‎ هستند، ‎بیشتر به ضررتان خواهد بود. ‎حتی اگر تنها باشید بیشتر به نفعتان خواهد بود تا با آن‌ها. ‎به جای چنین افرادی سعی کنید با افرادی مراوده کنید که می‎توانند شما را شاد کنند. ‎اگر دور و اطرافتان را از دوستانی نزدیک  پر کنید که شما را قبول دارند، ‎می‎تواند سبب شود که شما‎ هم خودتان را قبول داشته باشید و بیشتر احساس آرامش کنید. ‎

 

 

بر افکار منفی خود غلبه کنید.

به گفته آلبرت انیشتین: «جهان ما برآیندی از تفکرات ماست و بدون تغییر افکارمان نمی‎توان آن را تغییر داد.» در حقیقت این افکار ما ‎هستند که آینده ما و یک زندگی بهتر را بوجود می‎ آورند. ‎جوهر ذهن موفق تفکر نیست، ‎بلکه «طرزتفکر» است. ‎بنابراین به جای تمرکز به موضوع باید به طرز نگاه به موضوعات تمرکز داشته باشید. ‎شما نمی‎توانید فکر کردن را متوقف کنید اما‎ هرگاه افکار منفی به شما ‎هجوم آوردند، ‎با صدای بلند بخندید و سعی کنید ذهنتان را به طرف خاطرات خوش گذشته یا برنامه‎ها و اهداف آینده معطوف کنید.

 

 

حسرت داشتههای دیگران را نخورید.

زندگی «داشته‎ها» و «نداشته‎ها»ی فراوانی دارد. ‎اگر انسان به داشته‎های خود توجه کند و از آن‎ها لذت ببرد، ‎راحت تر می‎تواند نداشته‎ها را تحمل کند. ‎اما اگر کسی داشته‎های خود را نبیند، ‎سرتاسر زندگی را محرومیت می‎داند و در آن‎هیچ نقطه امیدی نمی‎ یابد و‎ همه زندگی، ‎یکپارچه برای او سختی و تلخی است. ‎حسرت و غبطه به زندگی ظاهری دیگران ریشه عواطف و عشق به زیبا زندگی کردن را در روح و درون آدمی‎ می‎خشکاند. ‎انسان تا زمانی که به زندگی دیگران حسرت می‎خورد احساس ناامنی و آسیب پذیری می‎کند.

 

 

گله مندی و شکایت کردن را رها کنید.

هم اکنون که در حال نفس کشیدن‎ هستید، ‎انسان دیگری دارد نفس‎های آخرش را می‎کشد، ‎پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته‎هایتان زندگی کنید. ‎شرایطی که شما از آن شکایت دارید، ‎به طور طبیعی موقعیت‎هایی‎ هستند که می‎توانید آن‎ها را تغییر دهید، ‎اما ‎هنوز تصمیم نگرفته‎اید این کار را بکنید.

برای رسیدن به نتایج دلخواه خود و زندگی بهتر و احساس آرامش اقدام کنید. ‎این دقیقاً کاری است که افراد موفق انجام می‎دهند. ‎این کاری است که نتیجه می‎دهد. ‎اگر در موقعیتی قرار گرفتید که خوشایند شما نیست، ‎یا کاری کنید که آن وضعیت بهتر شود یا آن وضعیت را ترک کنید، ‎کاری کنید که آن وضعیت تغییر کند یا از آن خارج شوید.

 

 

به جای تغییر دنیا به دنبال تغییر خودتان باشید.

این مطلب را درک کنیم که ما نمی‎توانیم دنیا را تغییر دهیم، ‎چون ما مدیر کل نظام خلقت نیستیم! بلکه مدیر کل خودمان ‎هستیم و می‎توانیم خودمان را تغییر دهیم. ‎برای ایجاد تغییر در نحوه فکر کردنمان، ‎باید به خودمان و دنیای اطرافمان از یک زاویه دیگر نگاه کنیم و دیدگاهمان را تغییر دهیم.

‎به جای اینکه در پاسخ به یک سوال ‎همان مسیر قدیمی‎ را برای رسیدن به نتیجه انتخاب کنید، ‎از یک زاویه جدید به آن سوال نگاه کنید و از یک راه دیگر به نتیجه برسید. ‎هربار که یک راه تازه را برای رسیدن سر کار انتخاب می‎کنید، ‎به مغزتان‎ هم آموزش می‎دهید که یک راه جدید برای حل یک مشکل انتخاب کند و وقتی فکرتان را تغییر دادید، ‎دنیایتان تغییر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.