توصیه هایی برای یافتن آرامش درونی خود در زندگی!

مروری بر 110 راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست

توصیه هایی برای یافتن آرامش درونی خود در زندگی!
0 3,173

یافتن آرامش درونی همیشه آسان نیست. در ابتدا یافتن آرامش درونی سخت است، اما می توانید تمرینات های خاصی را برای کمک به افزایش آرامش درونی انجام دهید. در کتاب 110 راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست توصیه هایی برای یافتن آرامش درونی شما آورده شده است:

به محیط اطراف خود آرامش هدیه کنید.

به محیطی که در آن زندگی و کار می‌کنید آرامش دهید. اتاقتان را تمیز نگه دارید، روی میز کارتان را خلوت کنید. وسایل اضافی را از دور و برتان بردارید. ده دقیقه در روز را به خودتان اختصاص دهید. فرقی ندارد اتاق کار یا اتاق شخصیتان در باشد، هر دوی آنها باید تمیز و منظم باشند. یکی از راه کارهای رسیدن به نظم و آرامش، تمیز نگه داشتن مکانی است که در آن زندگی می‌کنید. حتماً به پوشه ها، قفسه ها و روی میز کارتان نظم بدهید.

به یک نقطه متمرکز شدن را تمرین کنید.

یک شمع روشن کنید و مدتی به شعله آن نگاه کنید. اجازه ندهید افکار دیگر، ذهن شما را پر کنند و اگر فکری حواستان را پرت کرد، دوباره خود را متمرکز همان نقطه قبلی کنید. اگرچه اغلب تمرکز بر شعله شمع برای افراد، جذاب و گیراست و با علاقه بیشتری هم آن را دنبال می‌کنند، شما توجه داشته باشید که این گیرایی و جذابیت کاملاً نسبی است. یعنی ممکن است هر کس برای خود تمرینی را مؤثرتر تشخیص دهد یا از آن نتیجه بهتری بگیرد. بهتر است بیشتر به تمرینی بپردازید که برای شما مؤثرتر است و از جذابیت بیشتری برخوردار است. با این همه، تجربه نشان داده است که افراد از همنشینی با شعله شمع و تمرکز بر آن اظهار رضایت فراوان می‌کنند.

تماشا کردن را یاد بگیرید.

آیا تاکنون شنیده‎اید که آرامش ذهنی را می‌توان حتی از طریق تماشا کردن برخی تصاویر نیز به دست آورد؟ مثلاً در اتاقتان عکس یک کوه پوشیده از برف یا گوسفندانی را که در حال چریدن در مراتع هستند بچسبانید. همچنین تابلوهای نقاشی که در آنها رنگ‌های شادی به کار رفته است به انسان آرامش می‌بخشند. رنگ‎های سبز، آبی و بنفش از جمله رنگ های غیر فعال هستند که تاثیر آرام‎بخش‎تری را روی سیستم عصبی ایجاد می‌کنند.

رنگ سبز، رنگ غالب در طبیعت است. رنگ آبی نیز دارای یک اثر آرام‎بخش می‌باشد. رنگ بنفش خیال‌انگیزی را پرورش می‌دهد و باعث آرام شدن سرشت انسان می‌شود.

روی افکار مثبت متمرکز شوید.

هر چیز خوب و بامعنا می‌تواند روح شما را آرام کند، بنابراین بهتر است آنها را در ذهن خود مرتباً تکرار کنید. مثبت اندیشی یکی از ستون‎های زندگی آرام و بدون استرس است. چنانچه فردی مدام به افکار منفی عادت داشته باشد و همیشه شکل بد داستان را ببیند، بی شک بیشترین ضرر را به شخص خودش وارد ساخته است. اما اگر همیشه به حوادث زندگی با این دید برخورد شود که این یک مسأله است که حل می‌شود و من باید راه‌حل آن را پیدا کنم، قطعاً به دنبال یافتن راه‎هایی خواهید بود تا بتوانید از آن مورد به آسانی گذاری شیرین داشته باشید. یافتن آرامش درونی باعث بروز آرامش شما و در هنگام انجام آن رویداد خواهد شد.

از آب آرام بخش کمک بگیرید.

اغلب مردم می‌گویند بعد از دوش گرفتن، احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کنند. یک دوش معمولی با آب نسبتاً گرم باعث آرامش اعصاب می‌شود. همچنین می‌توانید محیط اطراف خود را از صدای آب پر کنید. نشستن در کنار رودخانه و گوش سپردن به صدای آب می‌تواند در ما آرامش عجیبی ایجاد کند.

انرژی خود را مدیریت کنید.

شما در هر دقیقه از روز با فرصت‎هایی روبرو می‌شوید که یا از شما انرژی می‌گیرند یا آن را تجدید می‌کنند. روابط منفی ، محیط های منفی، بدگویی و تفکر منفی انرژی شما را تخلیه می‌کنند. از سوی دیگر روابط سالم، مکان و محیط های سازنده، تفکر مثبت و شرکت در فعالیت های نشاط آور انرژی شما را افزایش می‌دهند.

نه گفتن را بیاموزید تا از این طریق مرزهای روشنی برای خود ترسیم کنید و انتخاب های مثبتی در همه زمینه‎های زندگی داشته باشید تا استرس خود را تسکین دهید. سالم و فعال نگه داشتن بدن روشی نتیجه‎بخش برای تخلیه روح خسته و پرملال است.

به طبیعت بروید.

کمی‌ راه بروید. حتی یک پیاده روی کوتاه نیز می‌تواند ذهن شما را آرام کند. سری به پارک محل زندگیتان بزنید. خود را در محیط بسته اتاق محصور نکنید. برای خودتان باغچه کوچکی درست کنید. رسیدگی به یک باغچه حتی به یک گلدان کوچک تأثیر زیادی در آرام کردن شما دارد. در واقع طبیعت اثر مستقیمی‌ روی روح انسان‎ها دارد. شاید در آپارتمان کوچک شما امکان گل‎کاری یا پرورش گیاهان و سبزی ها نباشد ولی نگهداری از یک گلدان گل غیر ممکن نیست. بخشی از وقت خود را به تماشای حیوانات اختصاص دهید. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد افرادی که بعد از عمل جراحی ارتباط بیشتری با حیوانات داشته اند، سریع‌تر بهبود یافته اند.

به پالایش فکر و ایجاد نظم فکری بپردازید.

افکار بیهوده و کنترل نشده همواره آرامش و سلامت فکری را از انسان سلب نموده، باعث بروز مشکلات روحی و روانی متعدد می‌شود که در تمام صحنه های زندگی اثرات سوء خود را باقی می‌گذارد. لذا یک ذهن و روان متعادل می‌تواند بهترین نوع نظم و هماهنگی را در خود و محیط پیرامون خود پدید آورد و از هستی و مخلوقات خداوند نهایت استفاده و لذت را ببرد و برپایه تعادل زندگی خود را طراحی و برنامه ریزی نماید.

هیچ گاه امیدتان را از دست ندهید.

با امید همیشه مطمئن باشید که راهی به سمت آرامش خواهید داشت. وقتی که در زندگی، بیش از حد دچار دلهره و استرس می‌شویم، امید را از یاد می‌بریم. فراموش می‌کنیم که خورشید همواره بعد از یک روز بارانی دوباره طلوع می‌کند، فراموش می‌کنیم که هر دشواری و سختی مثل یک برآمدگی و دست‌انداز در جاده زندگی است. آن قدر از زندگی و حقیقت آن دور می‌شویم که همه چیز را با ناامیدی تفسیر می‌کنیم. ما باید در اعماق قلب خود آرامشی را که در جست و جوی آن هستیم حس کنیم و امید داشته باشیم که حتی با وجود بدبختی‎ها و سختی‎های اکنون، به زودی راه‌هایی را خواهیم یافت. اگر ایمان کامل داشته باشیم آرامش راهش را به سوی قلب ما می‌‎یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.