تکنیک های یک فروشنده موفق! (بخش اول)

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب و کار

تکنیک های یک فروشنده موفق!
0 7,931
زمان مورد نیاز برای مطالعه این مطلب 3 دقیقه میباشد.

تکنیک‌های یک فروشنده موفق ! امروزه همه مردم در عرصه‌های مختلف زندگی خود به نحوی کار فروش را انجام می‌دهند؛ بازارها بسیار رقابتی شده همگی در جست‌و‌جوی بازارهای جدید و مشتریان جدید برای فروش خدمات و توانایی‌هایشان هستند لذا به منظور بقا و پیشرفت خود نیاز به درک سبک‌ها ، اصول و فنون فروش و ترغیب هر چه بیشتر مشتریان دارند.

بدیهی است که فضای فروش کنونی همراه با جهان شبکه ‌ای و دنیای مجازی ، بازارهای رقابتی گسترده جهانی ، دچار تغییرات اساسی محتوایی شده‌اند و در مقایسه با روش فروش سنتی تفاوت‌های بیشماری در پارادایم‌‌ها و مفاهیم اساسی فروش به وجود آمده است . ارائه راه کارها و تکنیک‌های کاربردی و مفید در جهت پیشبرد اهداف فروش و نهایتا فروش موفق ، گامی موثر خواهد بود تا نیازها و خواسته‌های مشتری از طریق فیبز با ترکیبی از محصولات، خدمات، اطلاعات و یا تخصص‌ها برآورده شود.

یک فروشنده موفق ابتدا مشتریان خود را شناسایی نموده (مشتریان ما واقعاً چه کسانی هستند؟ کجایی‌اند؟ چند ساله‌اند؟ میانگین در آمدشان چقدر است؟ میانگین تحصیلاتشان چطور؟ نیاز واقعی آنها چیست؟ چه تفاوت فاحشی را می‌توانیم در کیفیت زندگی آنها ایجاد کنیم؟ ) هرچه اطلاعات درباره مشتری‌ها یا بازار هدف دقیق‌تر باشد، مشتری‌ها را بهتر می‌توان انتخاب کرد، سپس بر اساس بازارهای هدف گروه‌بندی‌های مختلف از آنها را تعریف نموده و به تدوین روش‌های مناسب در جهت ایجاد ارتباط با آنها  می‌پردازد، تکنیک‌ها و روش اثرگذاری هر چه بهتر بر مشتریان متفاوت خود را در نظر می‌گیرد، در نهایت به حفظ مشتریان خود اهمیت می‌دهد و همچنان با نگاه به افزایش مشتریان جدید و بیشتر در آینده گام بر می‌دارد.

یک فروشنده موفق مناطق بازار هدف خود را سهمیه بندی می‌نماید و براساس آنها برای هر منطقه سهمیه فروش تعیین نموده که موجب افزایش انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات احتمالی بازار و کنترل بیشتر بر هویت برند خود می‌شود و امکان آموزش مرتبط با محصول و تکنیک‌های فروش برای هرمنطقه خاص بهتر فراهم می‌گردد.

یک فروشنده موفق با تعریف و ایجاد پایگاه اطلاعاتی به منظور جمع آوری اطلاعات و داده‌های مربوط به فروش، کلیه اطلاعات لازم را جمع‌آوری نموده و سپس با تحلیل اطلاعات و بدست آوردن روندهای مختلف که از تکنیک‌های مختلف آماری جهت تحلیل اطلاعات استفاده می‌شود با پیش‌بینی فروش‌های آتی براساس روندهای قبلی، میزان فروش‌های آتی را به راحتی تخمین می‌زند.

یک فروشنده موفق پس از تشخیص بازار هدف خود با تهیه‌ بانک اطلاعاتی از تمامی مشتریان، امکان ارتباطات بیشتر با آنها را فراهم می‌کند؛ و می‌تواند از طریق راه‌های ارتباطی چون ایمیل، تلفن، و فکس …. آخرین اطلاعات را به آنها منتقل نموده و با خیال راحت‌ مشوق‌های انگیزشی خود را به اطلاع آنها می‌رساند.

یک فروشنده موفق  به مشتریان خود اهمیت میدهد و کاری می‌کند مشتری با او احساس امنیت کند، تکنیک صحبت با مشتری، باید ترس و شک او را از بین ببرد. او ارتباط بعد از فروش را از مشتری خود قطع نمی‌کند، چون این ارتباط باعث ارجاع مشتریان بعدی می‌شود برای یک فروشنده موفق، فروش صرفاً شروع یک ارتباط است، نه پایان یک ارتباط. محصولات مهم نیستند، ارتباط مهم است. پس روی رابطه تمرکز می‌کند.

 

تکنیک های فروشندگان موفق ! (بخش دوم)

تکنیک های یک فروش موفق! (بخش سوم )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.