طبقه بندی محصولات چگونه است ؟ (بخش دوم)

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب و کار

طبقه بندی محصولات چگونه است ؟
0 8,549

همان طور که می دانید تمامی خروجی های تولیدی ها با نام دسته بندی خاصی ارائه مشوند این طبقه بندی محصولات در برنامه ریزی برندینگ و همچنین بازاریابی محصولات تاثیر بسزایی دارند با فیبز همراه باشید تا با ادامه این موضوع با ( طبقه بندی محصولات ) آشنا شویم:

 

دسته ششم: کالاهای تخصصی

این دسته از کالاها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که مشتری در رابطه با خرید آن ها دقت و جست وجوی زیادی را انجام میدهد مانند: خودرو، لب تاپ و …

 

دسته هفتم: کالا های کمتر مورد توجه

این کالاها به صورت معمول در زندگی روزمره مورد توجه قرار نمی گیرند مانند: سنگ قبر، عصا و …

 

دسته هشتم: کالاهای صنعتی

مواد اولیه و اجزا

کالاهایی هستند که به صورت کامل در مراحل ساخت، مونتاژ و یا تولید، نقش ایفا میکنند و در کل به دو دسته: مواد خام و اجزا تقسیم بندی می شوند:
مواد خام خود شامل تولیدات کشاورزی و تولیدات منابع طبیعی می باشند.

اجزا ساخته شده خود شامل مواد ترکیبی و اجزای ترکیبی می باشند.

 

دسته نهم: کالاهای سرمایه ای

سرمایه هایی که عمر خیلی طولانی داشته و تولید و توسعه محصول را تسهیل می بخشند مانند: ژنراتور، سرورها و …

 

دسته دهم: تدارکات و تجهیزات تجاری

کالاهایی که عمر خیلی کوتاهی دارند و تسهیل کننده اموردفتری و فضای کار هستند.

 

 

طبقه بندی محصولات چگونه است ؟ (بخش اول)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.