نکاتی برای رسیدن به زندگی بهتر !

مروری بر 110 راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست

نکاتی برای رسیدن به زندگی بهتر !
0 4,149
زمان مورد نیاز برای مطالعه این مطلب ۵ دقیقه میباشد.

کسانی که میخواهند از یکنواختی همیشگی نجات پیدا کنند و استفاده بیشتری از زندگیشان ببرند در کتاب ۱۱۰ راز رسیدن به آرامش از زینب مملکت دوست، نکاتی بسیار عالی برای رسیدن به زندگی بهتر ، قوانین زندگی بهتر و هدف زندگی بهتر عنوان شده است که میتوانید در زندگی خود به کار ببرید:

 

با آغوش باز به استقبال حوادث ناگهانی زندگی بروید.

شاید یکی از مهم‌ترین درس‎هایی که زندگی به انسان می‌آموزد این مسأله باشد که زندگی دقیقاً همان چیزی نیست که آرزوی آن را در سر می‎پرورانیم. یکی از علل بروز ناراحتی و نگرانی ها عدم تطابق میان داشته‌ها و خواسته‌های شما می‌باشد. البته پذیرش حوادث پیشبینی نشده به معنای بی‎توجهی به آن نیست، بلکه با یادآوری این موضوع که «اتفاقی است که افتاده و کاری نمی‎توان کرد» احساس سبکی به انسان دست می‎دهد و از آن استرس و اضطراب اولیه کاسته می‎شود.

 

 

خود رشته زندگیتان را به دست گیرید.

اگر سری به زندان‌ها، خانه سالمندان و محل نگهداری از کودکان بی سرپرست زده باشید، اشخاصی که حاکم بر سرنوشت خویش نیستند، خواهید دید که احساس یأس و افسردگی در آنان کاملاً مشهود است. وقتی انسان مورد ظلم و ستم واقع می‌شود و مدام تألماتی را تجربه می‎کند که بر آن اختیاری ندارد، احساس یأس، عجز و افسردگی می‎کند. امروزه ثابت شده است که اشخاص در شرایط دموکراسی و آزادی شخصی موفق‌تر و بهتر عمل می‎کنند. بهترین نمونه آن ساکنین برلین غربی و شرقی است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، ساکنین برلین غربی در مقایسه با همتایان خود در آن سوی دیوار برلین، بیشتر می‎خندیدند و از زندگی رضایت بیشتری داشتند.

 

 

واقع بین باشید.

ما بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آن ها نداریم. افراد سالم درک درستی از واقعیت‌ها دارند. آنان در ارزیابی واکنش‎ها و توانایی‎های خود واقع‎بین هستند و توانایی خودشان را پیش از آنچه هست برآورده نمی‎کنند. زیادتر از توان خود درگیر کار نمی‎شوند، قدرت خود را دست‎کم نمی‎گیرند و از کارهای دشوار شانه خالی نمی‎کنند. واقع‎بینی و شناخت برخی از محدودیت‎های خویش از اصول مهم بهداشت روان می‎باشد. آنان سعی می‏کنند بدون قضاوت و پیش‌داوری منفی به درک درستی از رفتار و گفتار دیگران برسند. افراد سالم تلاش می‎کنند افراد درگیر را آنگونه که هست بپذیرند نه آنگونه که انتظار دارند.

 

 

دست از تغییر دادن دیگران بکشید.

بسیاری از زنان تصور می‎کنند می‌توانند دیگران را تغییر دهند. آن‎ها فکر می‎کنند اگر به قدر کافی تلاش کنند و استمرار و مداومت به خرج دهند، طرف مقابل بالاخره روزی متحول می‎شود. البته کاملاً منطقی است که تصور کنید می‎توانید روی اشخاص دیگر تأثیرگذار باشید اما اینکه بتوانید همسر، دوستان و اطرافیان را کاملاً تغییر دهید، در اشتباه هستید. ممکن است آنان برای زمان کوتاهی تغییر کنند، اما این زمان هرگز طولانی نخواهد بود و تلاش برای تغییر دیگران معمولاً شما را مأیوس خواهد کرد، پس شما مجبور نیستید سعادت و خوشحالی خود و رسیدن به زندگی بهتر را وابسته به رفتار دیگران بدانید.

 

 

یاد بگیرید که گاهی مسائل را رها سازید.

بدین معنا که به هر مسأله‌ای دائماً گره نخورید. وقتی همیشه و همه جا در فکر مسائل خود هستید و به مرور آنها می‌پردازید، در واقع همیشه بار اضافه‎ای را با خود حمل می‎کنید که این خود سبب ایجاد اضطراب و استرس در شما می‎گردد. بیاموزید که با یک ذهن رها و آزاد زندگی کنید. این امر به شما کمک می‎کند که با هر محرک کوچک و یا مانع جزئی آشفته نشوید.

 

 

مراقب دیگران باشید.

وقتی که فقط بر روی خودتان متمرکز هستید و فقط به چیزهایی که مربوط به خودتان است اهمیت می‏دهید، هیچ‌گاه نمی‎توانید به آرامش حقیقی دست یابید. وقتی بدون انتظار و با سخاوت از بقیه، مراقبت می‌کنید یا به آنها اهمیت می‎دهید، بسیاری چیزهای خوب و نیک به شما برمی‎گردند، چیزهای خوبی که آرامش درونی به همراه دارند. هر عملی که از روی محبت و دلسوزی با نیت خالصانه انجام می‎دهید راه شما را برای رسیدن به زندگی بهتر و آرامش هموارتر می‎کند.

 

 

معنای فداکاری را لمس کنید.

بخشش داشته باشید ولی انتظار بازگشت نداشته باشید. دیگران را به شیوه های خودشان خوشحال کنید. به افراد بی پناه، یتیم و فقیر کمک کنید. برای آنهایی که خواهان یاری شما هستند، پشت و پناه باشید و بدون آنکه منتی بر آن‎ها نهید، تکیه‌گاهشان باشید. هر چقدر بیشتر ببخشایید از الزامات و قید و بندها بیشتر رها خواهید شد.

 

 

نسبت به انسان ها،عشق بی قید و شرط خود را نثار کنید.

شما می‎توانید در وهله نخست از دوستان، هم‌اتاقی و هم‌کلاسی‎های خود شروع کنید. یاد بگیرید که آن‎ها را بدون قید و شرط دوست بدارید. در مقابل ضعف‎های آنها صبور باشید و خطاها و اهمال کاری‌هایشان را ببخشید. هر چقدر نسبت به دیگران بخشش بیشتری داشته باشید، احساس شادی و خرسندی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 

 

به خودتان توجه کنید.

برای بسیاری از زنان مراقبت از دیگران و توجه به آنها بخش مهمی از زندگی روزانه‎شان به حساب می‌آید. مراقبت کردن از عزیزان و کمک به دیگران برای خیلی ها امری طبیعی است و به ما احساس انسان بودن می‌دهد، اما اگر به خودتان توجه نداشته باشید، این نوع‌دوستی به شما لطمه می‎زند. سعی کنید مسئولیت‌هایی را که نهایتاً شما را ناراحت می‎کند، نپذیرید. به جای آن تلاش کنید مراقب خودتان باشید چرا که شما تنها کسی هستید که می‎توانید از خودتان مراقبت کنید و کسی بیش از شما متوجه سلامت شما نیست. به این نکته هم توجه کنید هر چه بیشتر از خودتان مراقبت کنید، بیشتر می‎توانید مراقب دیگران باشید.

 

 

همیشه ظاهر خوبی داشته باشید.

هنگامی که شما مراقب ظاهرتان باشید، بیشتر احساس اعتمادبه‌نفس می‎کنید. سبک خاص لباس پوشیدن شما حسی ایجاد می‎کند و نشان دهنده این موضوع است که شما چه کسی هستید. به عنوان مثال اگر همواره لباس مشکی بر تن کنید، این احساس را به دیگران منتقل می‎کنید که پیرو سادگی به دور از ریخت و پاش و بی نظمی و تا حدودی هم مرموز هستید و بالعکس اگر همواره رنگ های روشن بر تن می‎کنید و از زیورآلات درشت استفاده می‎کنید به دیگران این پیام را انتقال میدهید که به من نگاه کنید! من رها،شاداب و صبور هستم. پس سعی کنید ظاهر متناسبی داشته و آراسته باشید چرا که ظاهرتان خصوصیات شخصیتی شما را نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.