نکاتی برای شاد زیستن و پر انرژی بودن در زندگی

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب و کار

نکاتی برای شاد زیستن و پر انرژی بودن در زندگی
0 7,310

برای شاد زیستن و  پر انرژی بودن نیازی به مشاوره های روانشناسی گران قیمت نیست. بلکه روشهای شاد زیستن خیلی ساده تر از آن چیزی هست که فکر می کنید. بسیاری از کسانیکه در روستاها زندگی می کنند حتی یک دقیقه به مشاوره های روانشناسی نرفته اند و حتی یک صفحه از کتاب های هنر شاد زیستن و زندگی مثبت و … را مطالعه نکرده اند.اما خیلی از انسان های عاشق شاد زیستن به حال شاد و راحت و امیدوار آنها غبطه می خورند.

باید براساس توانمندی های خود راه حل هایی برای پرانرژی بودن را مکتوب و مشخص کنید. سعی کنید براساس مقتضیات روحی و جسمی خود راه حل های ممکن را فهرست بندی کنید و از این فهرست راه حل های کاربردی تر و اجرائی تر را انتخاب و سپس اجرا کنید.

مثلا از عطرهای خوش بو استفاده کنید و بوهای خوب استشمام کنید، بعید است شما بوی خوب را استشمام کنید و لذت ببرید و لحظاتی بعد تند خو و ترش مزاج شوید! و یا بعضی ها دنیای آنها، نوستالژی هایی هست که زمان کودکی و جوانی با آن روبرو بودند، این همان مقوله ای است که روانشناسان زنده نگه داشتن کودک درون می نامند.

 

همواره در ذهن داشته باشید که برای شاد بودن و پرانرژی بودن و شاد زیستن، باید برنامه امیدوارانه طراحی کرد و عاشقانه برای نیل به آن فعالیت کرد و حرکت کرد و در این مسیر غم و انرژی منفی را از خود دور نگه داشت. عاشقانه زیستن و امیدوارانه زندگی کردن یک هنر است و این هنر را باید آموخت.

 

با این مقدمه با ما همراه باشید با نکته هایی برای شاد زیستن و پر انرژی بودن :

۱ – ببخشید!معذرت میخواهم! این دو جمله کوتاه خیلی تاثیرگذار است، همواره حالت مهربانی داشتن و تکریم طرف مقابل با بیان ادبیات محترمانه و مودبانه، می تواند روشی برای افزایش انرژی مثبت باشد.

۲ –  هر کار مثبتی که انجام می دهید را برای دل خود و راضی نگه داشتن وجدان خود انجام دهید، که در واقع تلاشی برای شاد بودن خود کرده اید. پس هدیه دادن و خیرات کردن و خیر بودن را فراموش نکنید.

۳ – همواره از دیگران به خاطر لطف هایشان به خودمان قدردان باشیم، این کار کمکی است برای نشان دادن چهره شجاع و قدردان شما، که هم تاثیر خوب و مثبتی روی خودتان و هم دیگران خواهد داشت.

۴ –  گل بدهید و گل بگیرید! گل ها دل شما را شاد و دل طرف مقابل را خوشحال می کند.

۵ – ورزش کردن توصیه همیشگی پزشکان بوده و هست، ورزش باعث سلامتی جسمی و روحی شما شده و همان طور که ذهن سالم در بدن سالم است، بدن سالم نیز مدیون ورزش است.

۶ –  برای شاد بودن نمی توان از ادبیات ناپسند گفتاری و نوشتاری استفاده کرد، سعی کنید همانند فردی فرهیخته صحبت کنید حتی زمانی که سخن ناپسندی به شما گفته می شود برای احترام به وجدان خود و تلاش برای حفظ روحیه آرام خود، تامل کرده و با ادبیات شایسته پاسخ طرف مقابل را بدهید، که این رفتار طرف مقابل را از رفتار ناهنجارش پشیمان می کند.

۷ –  نوشته های مثبت بخوانید و بنویسید و جملات قشنگ را همواره در ذهن خود مرور کنید.

۸ –  تعامل بیشتر با دوستان و خانواده و اقوام راه حلی برای شاد زیستن و فرار از افسردگی است، به این موضوع توجه کنید.

۹ – پیاده روی کنید! برای شاد زیستن و پر انرژی بودن این روش بهینه است.

۱۰ –  خندیدن در طول روز را فراموش نکنید! خندیدن خیلی به ذهن مثبت اندیش و روحیه شاد زیستن شما کمک می کند.

۱۱ – برای آنچه هستید احترام بگذارید و تلاش کنید برای خواسته ها و اهداف آینده خود گام بردارید.

۱۲ – همواره خرق عادت کنید! خرق عادت کردن یعنی آنکه به دنبال چیزهایی برای خواندن و تماشا کردن باشید که درزندگیتان تا حالا سابقه نداشته باشد.

۱۳ –  کاری که برای شما شادی آفرین نیست را کنار بگذارید، کاری که اول به وجدان شما و سپس به کل جامعه سود برساند شادی آفرین است.

۱۴ – برای پر انرژی بودن، باید با انرژی مثبت ها گام بردارید، هم نشین شوید و وقت زیادتری را با آنها سپری کنید.

۱۵ – کار و استراحت و تفریح و مطالعه و تغذیه ، عناصر حیاتی برای حیات انرژی مثبت هاست به هر کدام به وقت خود اهمیت بدهید.

۱۶ – به این فکر نکنید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، به این فکر کنید که چگونه می توانید عنصر خوبی در خلقت باشید.

۱۷ – برای شاد زیستن و پر انرژی بودن توقع خود را از دیگران کاهش دهید و به خود متکی باشید، در این صورت می توانید در برخورد با مشکلات همواره به دنبال راه حل باشید.

۱۸ – برای شاد بودن همواره باید خلاق بود، نوآورانه زندگی کردن عاملی برای ترغیب مثبت اندیشی است.

 

انرژی مثبت بودن هزینه زیادی نمی خواهد، تنها خلاقیت و فکر باز و عاشقانه دیدن دنیا را طلب می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.