چگونه به اهداف مشتریان خود برسیم؟

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب وکار

چگونه به اهداف مشتریان خود برسیم؟
0 7,643
زمان مورد نیاز برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه میباشد.

آیا می دانید که اهداف مشتریان تان چیست؟ برای اکثر شرکت ها، پاسخ مثبت است. دانستن اینکه چه کسی محصول یا سرویس شما را خواهد خرید بخش مهمی از ایجاد یک کسب و کار میباشد.

لیندسی میرز، بنیانگذار Concrete Blonde Consulting متخصص بازاریابی و روابط عمومی به کسب و کارها توصیه می کند که زمانی که بحث بر سر این است که مخاطب هدف آنها چه کسی است سریع دست به کار شوند واضح است که شما می توانید با استراژی خودتان و با پول کمتر به اهداف مشتریان خود برسید و همچنین مخاطبانی جدید پیدا کنید و آنها را رشد دهید.

با این حال، هنگامی که شما می دانید مخاطب هدفتان چه کسی است چگونه یک استراتژی بازاریابی را برای رسیدن به آن ایجاد می کنید؟ میرز توصیه می کند که هر کسب و کار باید، صرف نظر از اندازه و صنعت خود، هفت مرحله را برای ایجاد یک طرح بازاریابی که آنها را به هدفشان برساند دنبال کنند:

 

1- یک برنامه مشخص داشته باشید :

برای اینکه به طور موثر به اهداف مشتریان خود برسید، ابتدا به یک برنامه بازاریابی مشخص نیاز دارید. میرز میگوید هرچه دقیق تر باشید می توانید مانور بیشتری را بر روی نرخ های تعیین شده اجناس خود داشته باشید.

مشخصات اهداف مشتریانتان را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید و به آن فکر کنید که مشتریان شما اطلاعات خود را از کجا دریافت می کنند، چه علاقه مندی های دیگری دارند، مثلا از چه رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، در چه منطقه جغرافیایی قرار دارند و آنها را از نظر سن و جنسیت و شغل و درآمد طبقه بندی کنید. داشتن یک برنامه بازاریابی تعریف شده به شما این امکان را می دهد که نه تنها قادر باشید به اهداف جمعیت مورد نظرتان برسید، بلکه این کار را از لحاظ اقتصادی به همان اندازه برای شما مقرون به صرفه خواهد ساخت. میرز اضافه میکند که اگر ۳ نفر قصد خرید محصول شما را دارند نباید برای ۱۰ نفر هزینه کنیم.

 

2- ایجاد معیارها :

میرز توصیه می کند علاوه بر یک طرح مشخص، معیارهای مشخصی را که می تواند بر عملکردتان تاثیر داشته باشد را مورد استفاده قرار دهید. او توصیه می کند با اهداف خود شروع کنید ابزاری را انتخاب کنید که بتوانید مشتریانتان را با آن محک بزنید. معیارهایی را مشخص کنید که با استفاده از برنامه های بازاریابی خود منجر به جذب مشتریان جدید شود به عنوان مثال، اگر یک آگهی را منتشر می کنید، یک کد تخفیف را نیز در نظر بگیرید که مشتریانتان بتوانند هنگامی که سفارش می دهند از آن استفاده کنند. در غیر این صورت، شما نمی دانید که آیا شرکت شما را از طریق آگهی پیدا کرده اند یا از منبع دیگر.

 

3- پیام خود را روشن بیان کنید :

میرز می گوید :بازاریابی تماما درباره پیام است. اما یکی از رایج ترین اشتباهاتی که او در کسب و کارها دیده است، نداشتن یک پیام واضح است.

میرز می گوید بسیاری از صاحبان کسب و کار هستند که در این مورد ضعف شدیدی دارند ان ها سرمایه های کلانی را خرج کرده اند اما هنوز به وضوح نمیدانند که چه می فروشند و چرا مشتری باید از آن ها خرید کند !

دادن یک دلیل به مخاطبان که باعث توجه آنها شود بخش مهمی از ایجاد یک طرح بازاریابی است . به نمایه مشتری هدف خود بروید و از آن برای شناسایی نقاط قوت  که بیشتر حساس هستند استفاده کنید و سپس یک پیام مختصر و واضح که بر روی راه حل های کسب و کارتان که آن مشکلات را حل می کند تمرکز کنید.

 

4-  یک غریبه را بیاورید :

از آنجایی که صاحبان کسب و کار به طور شخصی سرمایه گذاری می کنند و به طور شخصی در مورد محصولات خود آگاهی دارند، از این رو وجود یک فرد خارج از سازمان میتواند محک خوبی از برنامه های شما بزند.

میرز میگوید این بزرگترین متن مشاوره ای است که من همیشه می گویم،  شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. یک مشاور بازاریابی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند و شما را با برنامه های کاربردی در کسب و کارتان اشنا کند.

او افزود اگر شما نمی توانید یک مشاور بازاریابی را داشته باشید، از یک دوست بخواهید. این افراد ایده های خوبی را به کار شما اضافه خواهند کرد. با صحبت کردن با کسی که با کسب و کارتان فاصله دارد، شما احساس واضحتری از احتمال واکنش به بازاریابی خود را به نحوی که مایل هستید، دریافت خواهید کرد.

 

5- به شراکت های استراتژیک توجه کنید :

بخشی از مشخصات مشتری هدف شما باید اطلاعاتی درباره جا و مکانی باشد که در آن می توانید مخاطبانتان را بیابید رسانه هایی که آنها استفاده می کنند، فعالیت هایی که از آنها لذت می برند و مکان هایی که بازدید می کنند. اینها مکان هایی هستند که در آنها بازاریابی شما توسط مشتریان هدف شما دیده می شود.

میرز میگوید در مورد مشارکت های استراتژیک فکر کنید ، بهترین مکان برای شروع از نظر بازاریابی این است که فکر کنید که این افراد قبلا در یک جا جمع شده اند.

برای شناسایی مشارکت های بالقوه، به این فکر کنید که چه کسب و کارهایی و یا کانال های رسانه ای پیش از این مشتریان شما را به طور موثر جذب کرده اند.  میرز توصیه میکند به دنبال کسب و کارهایی باشید که رقبا نیستند، بلکه از قبل به آن مخاطبان خدمت کرده اند سپس با ایده هایی برای همکاری های سودمند دوجانبه مانند تبلیغات، تبلیغات مشترک یا تخفیف به آنها نزدیک شوید.

 

6- یک جدول زمانی واقع بینانه داشته باشید :

اگرچه شما می خواهید به سرعت فروش را شروع کنید، اما یک بخش مهم از دستیابی به هدف مشتریان صبر و شکیبایی است، تا به بازاریابی شما اجازه کار بدهد.

میرز میگوید بزرگترین اشتباهاتی که من در کسب و کار ها دیده ام این است که آنها زمان کافی برای کار ندارند، بازاریابی مانند استفاده از یک مربی شخصی است … شما نمیتوانید نتایج را یک شبه مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید برنامه بازاریابی شما باید دارای یک جدول زمانی باشد. هر استراتژی باید زمان کافی برای موفقیت و یا شکست قبل از حرکت به مرحله بعدی را داشته باشد. این شامل واقع بودن در مورد زمانی از سال و چگونکی تاثیر تغییرات فصلی برنیازها و خواسته های مشتریانتان است.

میرز میگوید اکثر مردم یک بار چیزی راجع به شما نمی دانند و سپس خرید می کنند … یک تناوب از عقاید وجود دارد که شما باید قبل از حرکت به عمل ،بر روی یک نفر انجام دهید.

 

7- تمرکز بر روابط :

در بسیاری از موارد، بهترین راه برای بازاریابی این است که کمتر درباره بازاریابی و بیشتر در رابطه با روابط  فکر کنید. به جای تمرکز بر اینکه چگونه می توانید به مخاطبان هدف خود بفروشید، یک طرح برای ایجاد اعتماد به کسب و کار خود ایجاد کنید و نشان دهید که شما مشتریانتان را درک می کنید. بازاریابی واقعا در مورد ایجاد روابط است … نه فقط  گرفتن، بلکه چیزهایی هستند که شما می توانید آنها را نیز ارائه دهید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.