۱۰ نوع بازاریابی محتوا برای ارتقا کسب و کار شما !

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب وکار

۱۰ نوع بازاریابی محتوا برای ارتقا کسب و کار شما !
0 8,770
زمان مورد نیاز برای مطالعه این مطلب ۶ دقیقه میباشد.

بازاریابی محتوا یک نوع بازاریابی غیر مستقیم است که از روش اشتراک گذاری اطلاعات در اینترنت با مشتری استفاده می کند، که شامل ایجاد مطالب آنلاین، معمولا نوشتاری، بصری و یا ویدئو است که به برند شما مربوط می شود. زمانی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنید هرگز نگویید “این را بخرید! “. در عوض، با اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند برای مشتریان ،باعث ایجاد علاقه در مشتریان و بالا بردن دانش آنها در مورد برند خود شوید. همچنین این یک موتور جستجوگر دوستانه است که به مشتریان کمک می کند تا شما را آنلاین پیدا کنند.

در دنیای اینترنت، بازاریابی محتوا می تواند علاقه به برند شما را در مشتری تحریک کند، در مورد کسب و کارتان سخن بگوید و روابط را با مشتریان فعلی یا پنهانی توسعه دهید. برای توسعه یک استراتژی محتوای موثر، این ۱۰ نوع بازاریابی محتوا را امتحان کنید:

 

۱- داده نگاری

یک داده نگاری ( Info graphic ) ، مانند نمودار جریان یا دیاگرام است که داده ها یا اطلاعات را نشان می دهد. که معمولا از یک جزء بصری و نوشتاری تشکیل شده است. داده نگاری ها محبوب هستند چون خواندن و درک آنها آسان است. از آنجا که تنها یک تکه از اطلاعات هستند ، می توانند به سرعت به هم متصل شوند یا به اشتراک گذاشته شوند. برای اطمینان از داده نگاری بازار شرکت شما ، آن را با نام تجاریتان علامت گذاری کنید‌ یا لینکی به وب سایت خود قرار دهید که در آن مشتریان علاقمند می توانند در مورد محتوای آن بیشتر بخوانند.

جاهایی که می توانید از info graphics ( داده نگاری ) استفاده کنید: پست های وبلاگ، رسانه های اجتماعی، صفحات وب، پست های مهمان، ایمیل.

 

۲ – ویدیو

هنگامی که به بازاریابی محتوا می رسید، ویدیو برای ایجاد یک تبلیغ یا آگهی بازرگانی نیست. در عوض ، راهی برای نشان دادن اینکه چه افرادی در این شرکت هستند، یا به طور مستقیم و واقعی به نگرانی ها و سوالات مشتری پاسخ دهید. با ایجاد ویدئوهایی که جنبه شخصی کسب و کار شما را نشان می دهند، شما میتوانید در حالی که به مشتریان خود توصیه های ارزشمند شوخ طبعانه یا جدی می کنید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید . ویدئو نیز برای به اشتراک گذاری آسان است.

جاهایی که می توانید از ویدئو استفاده کنید: صفحات وب، پست های وبلاگ، رسانه های اجتماعی، سیستم عامل های ویدئویی (مانند یوتیوب)، ایمیل.

 

۳ – مقاله سفید

یک مقاله سفید یک گزارش معتبر است که یک موضوع را توضیح می دهد یا اطلاعات جامعی را ارائه می دهد. هنگامی که یک مقاله سفید را به عنوان یک فرم بازاریابی محتوا ایجاد می کنید، خودتان را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و به صورت عمیق به نگرانی ها و سوالات مشتری پاسخ دهید. مقالات سفید می تواند به موضوع صنعت شما ارتباط داشته باشند. آنها مخصوصا برای کسب و کارهایی مفید هستند که در زمینه های تکنیکی و فنی بیشتری کار می کنند و فرصتی را برای شیرجه زدن عمیق به موضوعی که مخاطبان شما را جذب می کند ، فراهم می کنند.

جاهایی که مقالات سفید استفاده می شود: دانلود رایگان، بروشورهای آنلاین، صفحات وب، وب سایت های صنعتی.

 

۴ – مطالعه موردی

یک مطالعه موردی ، یک گزارش دقیق در مورد یک تجربه ی فردی یا گروهی خاص است که اغلب شامل تحقیق و تغییر اسناد در طول زمان است. اما مطالعات موردی لازم نیست خشک و فنی باشند؛ بسیاری از آنها اغلب مکالمه های محاوره ای و الهام بخش هستند. استفاده از یک مطالعه موردی برای بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد تا تجربه مشتریان خود را با کسب و کار خود برجسته کنید، و به طور دقیق بررسی کنید که چگونه محصولات یا خدمات شما می تواند مشکلات را حل کنند.

کجا می توانید از مطالعات موردی استفاده کنید : پست های مهمان، پست های وبلاگ، دریافت رایگان، صفحات وب، ویدئو، ایمیل، رسانه های اجتماعی.

 

۵ – بررسی یا بازبینی محصولات

هنگام بازبینی محصولات برای بازاریابی محتوا، بر روی کسب و کار خود تمرکز نکنید. این می تواند به عنوان خود تبلیغاتی باشد، که هدف از بازاریابی محتوا این نیست.
در عوض، محصولات کسب و کار را بررسی کنید که مشتریان ایده آل شما علاقمند به آنها باشند. هنگامی که بررسی محصولات خود را به اشتراک می گذارید، اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می دهید که باعث ایجاد اعتماد بین آنها و برند شما می شود. شما همچنین شرایط جستجوی مربوط به وب سایت خود را اضافه کنید که می تواند به مشتریان کمک کند تا از طریق جستجوی آنلاین محصولات کسب و کار شما را پیدا کنند.

جایی که می توانید از بررسی محصولات استفاده کنید: رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، صفحات وب، ویدئو.

 

۶ – مصاحبه

مصاحبه ها می توانند با تعدادی از افراد، از جمله مشتریان وفادار، رهبران صنعت یا کارمندان تان باشند. به اشتراک گذاشتن یک مصاحبه هم یک محتوای جالب و هم یک حس ارتباط شخصی را فراهم می کند. هنگامی که شما با یک مشتری مصاحبه می کنید، به آنها به خاطر وفاداریشان پاداش دهید و نشان دهید که چگونه برای تجربه آنها ارزش قائل هستید. به اشتراک گذاری مصاحبه ها با کارکنان خود یک چهره و داستان شخصی را در برند شما قرار می دهد. رهبران مصاحبه در صنعت شما مخاطبان شما را نیز گسترش می دهند، فرصت هایی را برای شبکه ایجاد می کنند و به شهرت شما می افزایند.

جایی که می توانید از مصاحبه استفاده کنید: ایمیل، پست های وبلاگ، ویدیو، رسانه های اجتماعی، پست های مهمان.

 

۷ – چک لیست

چک لیست بهتر است که کنار هم قرار داده شود و می تواند به راحتی به اشتراک گذاشته شود و مورد استفاده قرار بگیرد. چک لیست ها می تواند بر روی هر موضوع مربوط به کسب و کار شما و یا منافع مشتریان تان باشد. آنها فوق العاده ارزشمند هستند اگر به مشتریان شما برای بهبود زندگی خود و یا حل یک مشکل کمک کنند یا اقدام خاصی انجام دهند. اگر چک لیست شما به صورت گرافیکی باشد، به اشتراک گذاری آن آسان خواهد بود، بنابراین مهم است که آن را با نام شرکت خود، وب سایت و دسته های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

کجا از یک چک لیست استفاده کنید: نگاره ای که اطلاعات را به صورت گرافیکی نمایش می دهد، پست وبلاگ، صفحه وب، دانلود رایگان، ایمیل.

 

۸ – تحقیق

نوشتن یک مطالعه یا نظرسنجی، به وسیله ی خودتان یا شخص دیگری، اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که برای مشتریان شما اهمیت دارد. نوشتن یا صحبت کردن در مورد تحقیقات جدید نه تنها شما را به عنوان یک متخصص صنعت معرفی می کند، بلکه می تواند شرایط جستجوی ارزشمندی را به وب سایت شما یا سکوهای رسانه ی اجتماعی نیز اضافه کند، و به افراد علاقه مند در آن تحقیق برای یافتن آنلاین شما کمک می کند.

اگر خودتان تحقیقاتی انجام دهید، می توانید از نتایج خود نیز برای تبلیغ یک داستان برای روزنامه نگاران یا سایر سیستم عامل های رسانه ای استفاده کنید که باعث افزایش در ارائه ی برند شما می شود. اگر درباره ی تحقیق شخص دیگری نوشته اید، باید همیشه اعتبار داشته باشید و منبع اصلی را لینک کنید.

جاهایی که می توانید از تحقیقات استفاده کنید: پست های وبلاگ، پست های مهمان، ویدئو، ایمیل، رسانه های اجتماعی، صفحات وب، انتشارات مطبوعاتی.

 

۹ – اخبار صنعت

به اشتراک گذاری اخبار صنعت به شما این امکان را می دهد که روی موضوعات گرایشی سرمایه گذاری کنید و همچنین تخصص و ارتباط خود را با صنعت بزرگتر نشان دهید. هنگامی که اخبار فعلی را به اشتراک می گذارید، خودتان را به عنوان یک منبع انتخابی قرار می دهید که مشتریان و دیگر افرادی که در صنعت هستند ، می توانند دنباله رو اطلاعات شما باشند.

اخبار صنعت می تواند رویدادهای آینده ی نزدیک، تغییرات و یا توسعه را شامل شود. شما همچنین می توانید افراد جدیدی را در صنعت جلب کنید، و به گرایش های در حال ظهور توجه کنید و یا در مورد اینکه چگونه سیاست های دولت بر کسب و کار مشتریان شما تاثیر خواهد گذاشت صحبت کنید.

جایی که می توانید از اخبار صنعتی استفاده کنید: ایمیل، صفحات وب، انتشار مطبوعاتی، ویدئو، رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ.

 

۱۰ – خبرنامه

خبرنامه یک مکان عالی برای بازاریابی محتوا است زیرا به طور مستقیم به یک گروه علاقمند از مشتریان فعلی یا بالقوه تبدیل می شود. یک خبرنامه منحصر به فرد است و به هیچ عنوان عمومی نیست و شما می توانید با به اشتراک گذاری محتوا به اعضای خود انگیزه دهید و مطالبی را با آنها به اشتراک بگذارید. این به شما امکان می دهد که یک رابطه وفادار و با اعتماد به نفس با مشترکان خود ایجاد کنید در حالی که به طور همزمان برند خود را در درون ذهن آنها قرار دهید.

جایی که از یک خبرنامه میتوانید استفاده کنید: ایمیل.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.